söndag, februari 24, 2008

Lite virkat, lite sytt

Ja, mycket praktik, som för övrigt går jättebra! Dom tycker att jag är jätteduktig. Den jag vill bli bättre på är att kunna visa ett annat garn som skulle kunna funka lika bra istället för. Men det kommer väl, samma sak med att kunna läsa stickmönster och hjälpa kunden.

Det har blivit pysslat, trots en del trötthet.
Har ju hållit på med en docka, typ, fast jag ska sätta fast hennes armar nu, med säkerhetsögon, men dom ögon jag har är så hårda, så jag får inte riktigt dit dom. Vet inte vad jag ska göra. Så hon ligger på is för tillfället.
Och min svarta tjej ligger ju även hon på is. Men det ska jag fixa snart har jag tänkt.

Idag har jag, förutom att sy på mammas tant (hon är snart klar) virkat en liten mus. Som ska hålla i en blomma, men jag har ingen grön, så jag har inte kunna göra någon sådan idag. Men framöver så kommer det en liten blomma (och bild). :)
Så jag är inte alldeles pyssellös.

Ska även åka ut på Ikea någon dag och köpa plastbackar som jag kan ha mitt pyssel i. Det jag inte har inne i lägenheten får stå i förrådet (bor på vindsvåning, så mitt förråd är typ dörren bredvid min lägenhet), tills jag kan behöva vad det nu kan vara.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du verkar ju vara på G så det ryker nästan...KRAMEN!