onsdag, juni 25, 2008

Bara läsa hela dagen lång / Just read all day long

Konstigt väder i Sundsvall idag. Solen lyser och ibland kommer det några droppar, och det blåser så in i Norden! Värsta stormblåsten, utan storm...
Jag hoppas jag har medvind när jag cyklar till Posten idag.

Strange weather in Sundsvall today. The sun is shining, and some raindrops are falling, and the wind is so strong. Its a real storm-wind, but without the storm.
I hope the wind will blow right way when I will take the bike to the Postoffice.

Det går dåligt med pysslandet. Jag bara läser och läser. Det är visserligen skönt att inte behöva pyssla, bara för att jag måste pyssla. Det är ju för min egen skull jag ska pyssla... Fast det känns lite underligt att inte göra något kreativt, när jag har pysslat ända sen i Januari utan uppehåll om man säger.
Fast det kanske är bra med. Man ska ju variera sig lite.

Im not doing so much craft these days. I just read and read. It nice to not need to do any craft, just because. I should do if for my own sake... But I can truly say it feels strange not doing any craft, since I have been crafting since January, without doing any other stuff.
But I guess its good. You should have some variaty in your life.

Och det är bra att läsa, för då får jag bort lite grand ur min att-läsa-hög. Så vi får väl se.. Kreativiteten kommer nog tillbaka snart. Hoppas jag iaf. Jag har så många olika grejor jag vill göra, men jag vet inte om jag har tiden till det... Mjo, det har jag nog. Om jag inte stressar så.

And its good for me to read, as I will reduce my to-read-pile.
I guess the creativity will return soon. I hope it will anyway. I have so many things I wanna to, but Im not sure if I have the time... Well, I guess I have, if Im not stressing anyway.

Jag vill åka till Alaska. Det skulle vara kul. Inte för jag vet vad som finns att göra där, men ändå. Visserligen, jag vill ju besöka i stort sett varenda stat i Usa så... Det blir förhoppningsvis av någon gång det med. :)

I wanna go to Alaska. It would be fun. Not that I know what you can do there, but anyway. On the other hand, I want to visit every state in the States... And some day I hope I will. :)

1 kommentar:

Esbe sa...

Har du sett Into the wild? En skitbra verklighetsbaserad film om en kille som bestämmer sig för att ta sig till Alaska. Jag har skrivit om den i min blogg, nånstans. Typ i februari eller mars.

Jag läser också rätt mycket. Mer än vad jag gjort på evigheter, känns det som. Men liksom du ser jag det som något bra, eftersom att läsa-högen krymper!

Var rädd om dig!
KRAM