torsdag, april 17, 2008

Nattjobb - igen / Night-shift - again

Nu sitter jag här igen, äter en macka trots att jag inte är hungrig, och väntar på att tiden ska gå. Japp, jag ska jobba natt igen, och jag är MEGATRÖTT (med stora bokstäver). Hoppas på att mackan ska få mig att bli lite piggare igen, så jag kan sätta mig och brodera lite sedan. Tänkte få lite gjort på mammas tant, så den blir klar någon gång.

Now Im here again, eating a sandwich even tho Im not hungry, and waiting for time to pass by. Yes, I will work a night-shift again, and Im REALLY TIRED (with capital letters). I hope the sandwich will make me more awake, so I can sit down and embroidery some. Had in mind to sew a little on mums lady, so she will get finished soon.

Men ni ska inte tro att jag suttit sysslolös sen sist. Knappast! Jag har gjort klart en liten humleflicka, mönster från Owlishly. Men om ni tror det är allt så tar ni fel. :) Jag har äntligen gjort klart min Svarta tjej, som numera heter Jenny. Hon ska även få en kjol. Men den har jag inte gjort än.
Dock tar inte kreativiteten slut där inte. Jag har gjort klart 2 rutor till min filt som jag håller på att sticka. Så nu har jag hela 5 st. ^^ Det är några kvar tills det är en riktig filt, men jag tycker att det är bra gjort, eftersom jag i stort sett lärt mig sticka nu.
Sen håller jag på med ett hemligt (än så länge) projekt. Vi får väl se hur det går, men det involverar stickning, vilket inte är min starkaste sida - än. ^^

But you shouldnt think I have been doing nothing since last post. Hardly! I have done a little bumble bee girl, pattern from Owlishly. And if you think thats everything you are wrong. I have finally finished my Black chick, now called Jenny. I will get her a skirt too, but thats not done yet.
And the creativity doesnt end there. I have finished two squares for my blanket, which Im knitting on. So at the moment I have 5 whole squares! ^^ I guess I have a bit left before its a real blanket, but I think its pretty good, since I pretty much learned to know knit now.
I have one more project too. But that is, so far, secret. You will have to wait and see how it goes, but I can say it involves knitting, which isnt my strongest craft - yet. ^^

Och som avslutning på denna post, en bild på Alexa.
And as finish of this post, a pic on Alexa.

... inte det... Det verkar vara något fel just nu, så bilden kommer i en annan post. :/
... not that... It seems like something is wrong at the moment, so I will post the pic in another post. :/

Inga kommentarer: