onsdag, december 17, 2008

Hål i golvet

Ja, jag minns inte om jag berättade att jag i somras hade en vattenläcka. Mitt kallvattenrör till diskhon läkte, och det rann ner genom taket till grannen. Skojigt värre. Rörmokarn kom med snickare och såg och dom tog hål i grannens tak, och satt en fläkt där. Som tur var kunde dom åka på semester, så dom behövde inte lyssna på det där surret.
Jag hörde lite grand av det, då det var hål i mitt golv ner till grannen. Bara ett litet visserligen, men iaf.

Härromkvällen kom grannen uppspringande och bad mig lägga en trasa, för det droppade igen. Oj, så skojigt. Droppade med en jädra fart kan jag säga. Så vi spolade upp lite vatten och sen stängde vi av det. Klockan var ju runt halv 10, och vilken hantverkare kommer då? Om det inte är megaakut? Nej, just det.
Så dagen efter var rörmokarn hit igen och tog bort mitt vatten till handfatet på toan. Det var den som var boven i dramat denna gång.
Så dom ska byta ut hela handfatet, för det är av en gammal modell, så gammal att dom inte ens har grejor att laga det med.
Samt att dom har sågat upp en del av mitt golv, så jag kommer säkert trilla dit vilken morgon som helst, bara för att jag kommer att glömma bort det. Och det ska dit en fläkt och torka upp.
Grannen hade tur, för dom behöver inte ta upp något hos dom. Och det får man väl vara glad för.

Så här får ni en alldeles riktigt, nytagen bild på min toalett. Så där ser ni att den är inte stor heller. Och ser ni hålet? Förstår ni att jag kommer trilla ner där?!
Ojojoj, jag säger bara det...



1 kommentar:

Esbe sa...

Usch då. Lägga en spånbräda över?