tisdag, november 18, 2008

Quilt-spa

I helgen som var hade min mamma ett quilt-spa i Ramsele, och självklart var jag där. Dock sydde jag inte som alla andra, utan jag virkade (en mormorsruta) och sydde en väska. Inget som jag dock har bild på.
Det var trevligt, mycket folk och mycket prat.

På lördagen snöade det, och det har ni ju sett bild på, tillsammans med Dino. :)

Kvinnorna (det var inga män med, konstigt va?) sydde en sykorg som mamsen gjort mönster till, efter att ha sett en liknande på en fransk sida. Så jag tänkte visa upp en av alla dessa vackra, så får ni ett hum om hur den ser ut.
Korgen på bilden har Kerstin sytt, är den inte fin, i blått med späckhuggare på? :)
Nu är jag åter hemma och försöker pyssla för fullt, men jag måste plocka ihop lite först, eller så är det min hjärna som är stökig, vilket som. ;)

Inga kommentarer: