onsdag, november 12, 2008

Racing stripes

Jag gjorde klart en mormorsruta idag, och jag är så nöjd med den, så jag kände att jag måste få visa ut denna skapelse. ^^ Den är till en swap jag är med i, så jag ska göra tre till i färgerna röd, organge och gul.

Detta mönster, och två till, är tagna från http://www.crochetpatterncentral.com/ och dom har hur många mönster som helst! Alldeles gratis! :) Dock är dom ju på engelska, men det gör inget för mig. Jag är nog bättre på att läsa engelska (amerikanska) mönster än svenska mönster. Hahaha...


Så detta mönster finns under 12" rutor, men min är bara 8", som den ska vara. Mönstret heter Racing Stripes, och det var inte alldeles för komplicerat. Jag klarade ju av det, så då kan nog dom flesta göra det.

Anyway, jag ska sluta surra och lägga upp en bild för er beskådan. ;)


2 kommentarer:

Esbe sa...

Coolt! Är det lapptäcke man gör av dem sen?

Kram!!!

Skaparstigen sa...

Den var väldigt snygg! Kul med annorlunda rutor än de man är van vid!

Dina hjärtan är på väg nu!