torsdag, januari 01, 2009

Nya planer och idéer

Nytt år, nya dagar. Hela 364 st. En dag har ju redan gått åt. Men jag har faktiskt gjort något idag, inte bara suttit och tittat på Vänner. Kanal 5 har haft Vännermaraton, och vad passar inte bättre att göra på en röd, första dag i en ny månad i ett nytt år?
Titta på Vänner och virka. Så jag har gjort klart en mormorsruta jag började på igår, och så är den andra nästan klar med. Båda två gröna, och bilder kommer så småningom. :)

Men jag ska inte bara surra. Jag har inte avgett några nyårslöften i år, då jag sällan håller dom, däremot ska jag tala om några saker jag ska försöka göra i år. Och skriver jag dom här, så kan folk faktiskt fråga hur det går, och peppa mig (förhoppningsvis).


Året 2009 ska jag:

Gå ner i vikt (till drömvikt, men minst 15 kg)
Försöka ha bättre städat i lägenheten än jag hade förra året
Inte gå med i för många swapar
Virka en pläd
Hålla kontakt med folk bättre
Göra (INTE köpa) en julklapp till varje människa jag ger julisar till
Brodera för ett blivande täcke
Göra en bonad
Inte köpa för många mjukisar

Så, det blir bra. Några "inte"n med där, men det är måste man nog ha ibland med. Vi får väl se hur det går med alla grejorna jag ska fixa.
Vikten börjar jag inte med förrns det är vanlig vardag igen, utan konstiga helger. Så det blir nästa onsdag.
Sen får jag väl göra en sammanfattning i slutet på varje månad, så ni får veta hur det går med allt. :)

Inga kommentarer: