söndag, januari 11, 2009

Äppelmuffins och minisemlor

Idag har jag bakat som bara den. Det började med minisemlor som skulle jäsa och bakas riktigt. Och det gick så bra, använde receptet från arla.se på minisemlor. Dom blev väldigt goda, men jag fick inte till så många som receptet angav.
Däremot blev dom smått kompakta, kanske på grund av Kesellan som var i. Men dom var jättegoda iallafall, och storleken blev alldeles lagom faktiskt.
Både Jenny och Jojjan mumsade och åt.

Men självklart gjorde jag några semlor utan grejs innuti, då jag hade för mig att Jojjan inte åt sånt. Och vad gör han, jo, han vill äta alla med grejs innuti. Jaja, dom blev uppätna och det var huvudsaken.


Efter semlorna var det dags för äppelmuffins, så jag använde dom fina formarna jag fick av Jenny i julis. Fast jag tror dom var för mjuka, samt att jag har för mycket smet i formarna, för det slutade med en jättemuffins. Men jag fick isär den och fick 10 st till slut. Men jag följde receptet, trots att det gick som det gick.
Men dom var väldigt goda ändå. Jenny tyckte mycket om dom. Och det gjorde Snuffles med.
Recepter fick jag från dagensmuffin.se

Titta så Snuffel mumsar på sin muffin! Och som han mumsar kan dom inte annat än vara goda!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det kurrar i tre magar här hemma.....suck och stön! Allt såg så smarrigt ut...

Skaparstigen sa...

Mumsigt med semlor redan nu!