måndag, januari 05, 2009

One project a month - challenge

Jag har gått med i en utmaning. Vi får väl se om det blir något av det dock.. Förhoppningsvis blir det lite peppning. Grejen är att man ska försöka att göra klart ett projekt varje månad, ett UFO (unfinished object), en WISP (work in slow progress) eller ett helt nytt projekt.
Men man ska inte känna någon press, utan bara för skojs skull.

Jag som alltid har tusen projekt på gång borde ju kunna göra nåt i den här utmaningen tycker man. Fast jag vet inte vart jag ska börja riktigt.
Tänkte dock göra klart ett UFO/WISP varje månad, så jag får bort något ur min hög med grejor.

Så bara för det har jag plockat fram mina korsstygn igen. Dom kommer och går, ibland som en jojo. Men nu håller jag på att avsluta min japanska dam som legat i ungefär ett år.
Det känns väldigt bra, för nu är det inte mycket kvar. Det som kommer ta lite tid är ju alla efterstygn man ska sy för effekt.
Det känns även bra att korsstygnsbrodera igen. Bild kommer bara hon är färdigbroderad. Sen gäller det ju bara att komma på vad jag ska göra av henne, men det blir en annan femma.

Har även insett att jag inte riktigt kommer göra en grej som jag sagt jag ska göra. Har möster till en quilt som heter Nice People Nice Things, där man broderar en massa rutor med grejor och text på, och det är gjort så man kan göra en ruta i veckan. Men jag tror inte jag kommer göra det.
För det kändes så bra att brodera på den japanska tanten bara för min skull. Inte för att någon visste att jag höll på med henne och vill se hur hon ser ut eller så. Bara för att jag vill.
Så jag kommer att brodera alla dessa rutor, för jag ska göra täcket, men jag vet inte om jag gör en i veckan. Kanske blir så att jag gör 4 i slutet på varje månad, eller ingen alls eller en hel drös.

Det som händer det händer, och det är ju faktiskt meningen att jag ska njuta av det jag gör och inte bara broderar för sakens skull...

Så peppa gärna, för det är ju alltid kul, så får vi se vad som händer. Har så många grejor jag vill göra i år, och redan nu vet jag inte hur jag ska ha tid att göra allt, samt hinna jobba, läsa och leva. Förutom att blogga så ni får veta vad som händer. ;)

Inga kommentarer: