torsdag, februari 21, 2008

Kreativiteten är tillbaka!

Ja, snart har en vecka av praktik gått, och jag är jätteduktig! *stolt* Haha, men dom tycker faktiskt att jag är duktig. Jag fixar ju kassan och är trevlig, jag försöker hjälpa kunderna så gott det går osv. Jag borde få anställning, faktiskt. Men vi får väl se vad som händer, det är ju inte alltid så lätt.

Dock har jag varit väldigt trött när jag kommit hem, jag jobbar ju faktiskt heltid, 10-18, sen hem och laga middag, och vila fötterna. Dom är verkligen tröttast! Jobbigt att stå i stort sett hela dagen.
Så jag har ju alltså inte orkat pyssla något. Har funderat på massa saker, men inte orkat ta tag i saker. Däremot är det ju svårt att motstå alla fina garner, när man är i en garnaffär, så jag har kollat runt och till slut hittat ett akrylgarn som virkas på virknål tre, alltså kan jag glra en humaniod från amigurumiboken jag har. Så sagt och gjort, igårkväll skrev jag ner mönstret på datorn, så jag kunde skriva ut det. Lite enklare att ha ett papper man kan vika ihop, och inte behöver vara rädd att nån ska sno, i stället för en fin bok som tar mycket plats och är lätt att stjäla.
Idag var det så lugnt på jobbet (vad ska jag annars kalla det för?) så jag har hunnit göra två armar. Och ikväll här hemma har jag gjort huvudet, samt stoppat det. Imorrn behöver jag en ny färg, svart eller röd, jag har inte bestämt mig än, så jag gör inget mer ikväll.

Jag har även lärt mig en ny maska? eller vad kallar man det? Vet inte det svenska namnet, men på engelska är det kallat bobble. Så mina händer (eller ja, dockans händer) har faktiskt en tumme på varje hand. Fler tummar vore ju konstigt?! Tycker det är lite roligt. Man gör tår med dom maskorna med, men jag tänker inte ha tår på min docka. :)

Bild kommer så småningom. Vi får se om hon inte blir klar i helgen. Hon går ju fort att göra. :)

Inga kommentarer: