måndag, februari 04, 2008

Åter tillbaka

Ja, vad ska man säga... Efter ett bra tag tänkte jag ta tag i min blogg igen och se om jag inte kan göra något vettigt. ^^
Tänkte att det skulle bli mest pyssel och sånt här nu, då det är det jag sysslar med. Men självklart blir det lite annat med.

Jag har ju hållit på att virka på en tjej, en svart tjej, vars mönster jag köpt på http://www.madebyyou.se/ , men det går inte så bra. Jag har tydligen helt missat två varv på det ena benet, varpå det ser alldeles konsigt ut. Nu ligger hon på is ett tag. Kände att hon har bråkat så mycket med mig, så hon får så lov att vänta ett tag.

Så för tillfället provar jag mig fram och gör cirklar, för att se vilken virknål jag behöver till nästa projekt. Det ska bli en humaniod från en bok jag köpt. Bild kommer så småningom.

Tänkte bara tala om att jag inte är så hemma på blogger än, trots att jag haft den ett tag, men det kommer nog så småningom. :)



Här ovan är min första amigurumi, och jag är rätt stolt över honom. Han heter Helixfelix, och är ganska liten. Han rymms hur lätt som helst i min hand.

Inga kommentarer: